Home Concerten & Events Tabula Rasa by Isabelle Beernaert (RECENSIE)

Tabula Rasa by Isabelle Beernaert (RECENSIE)

Kun je als persoon ooit volledig je verleden uitwissen? Helemaal opnieuw beginnen met een schone lei? In deze achtste voorstelling werpt choreografe Isabelle Beernaert een blik op de strijd die iedere vrouw en ook man in haar of zijn leven meemaakt. De angsten, de onzekerheden, verloren liefde, door het alles verterende vuur van verdriet verrijzend als een feniks, sterker, wijzer, maar bovenal vrijer.

Tabula Rasa draagt in zich vele wijsheden uit het Oosten, subtiel geaccentueerd door de kostuums en de sobere scènesetting waarbij zwart & wit, mannelijk & vrouwelijk, yin & yang nooit veraf zijn. Dit alles wordt in ware Isabelle Beernaert-stijl versterkt door projecties op de achterwand die je meenemen in de emoties van het moment. Een uitgekiende belichting ondersteunt het geheel.

Deze pure edoch rijke voorstelling verruimt je zinnen zonder opiaten en is een balsem voor de ziel in het besef dat je vaak zonder het zelf te beseffen, sterker bent dan je denkt. Genieten van deze voorstelling – een Music Hall productie – kan nog op zondag 10 december om 17 uur in de Ethias Arena (Hasselt), op zondag 17 december om 17 uur in het Concertgebouw Brugge of op zondag 4 februari 2018 om 17 uur in de Stadsschouwburg Antwerpen.

Als dansers fungeren o.m. Jakub Piotrowizc, Boby Ari Setiawan, Raïfa Bazzi, Rosalie Schilder, Alvaro Silva Gomez, Momoka Kubota, Eline Ardon en Pam van Ooijen.

Tabula Rasa is naar goede gewoonte een samenspel van verschillende muziekstijlen en pure dans, met muziek van o.a. Muse, Armand Amar, Max Richter en Damien Rice.

Tickets en foto’s via https://musichall.be/shows/tabula-rasa-home/.

Foto hierboven: © Bob Karman.

Score voor diverse criteria
Tabula Rasa

Alexandra is ons jongste redactielid. Deze nog maar pas afgestudeerde hippe vrijgezel houdt van reizen, liefst naar exotische bestemmingen, en grijpt elke kans om de wereld te verkennen. Verder heeft Alexandra nog drie grote passies: showbizz, wellness en lekker eten (in deze of een andere volgorde).